Wednesday, May 23, 2012

Away We Happened: Episode 1!


Away We Happened is finally here! The very first episode of the project I have been working on with Wong Fu Productions and AT&T is finally up at AwayWeHappened.com. This has been a new adventure for me since this is the first time I've done any real acting (Does playing "Puck" in A Midsummer Night's Dream in high school theater count? lol.) and I am so anxious, nervous, and excited to share it with you!

To give a bit of insight into the concept of the project, here is the Trailer with the Wong Fu guys explaining how the series will work:


You guys watch the video, go to awaywehappened.com and submit your suggestions for what should happen in the next episode, and vote on which plot you like the most! Then our team is going to write, film, edit, and upload the next episode in just a few days. As of this moment, I have no second script in hand and have no idea what will happen next!!!

I know you are waiting to see episode 1 so... *drumroll*

Here it is!


My heart was racing so hard watching this video for the first time since it's as much of a surprise for me as it was for you. Still totally in disbelief and such an honor to be working with such talented and wonderful people.

Now I'm leaving Boulder today for a stop overnight in Vegas on my road trip, then onward to LA! I'll be looking forward to reading all of your comments as I make my way West. :D

Did you enjoy it?? What do you think should happen next?


Let me know down below and I'll see you guys very soon!



70 comments:

  1. You should give us a makeup tutorial for the video and let us know what's on your nails. You look gorgeous! :)

    ReplyDelete
  2. wow!!! I am the second to put a comment in here!!! how cool is that! Just wanna let u know that I love ur blog a lot!! btw,I watched that episode before I went to work and It was sooooo amazing! :)

    ReplyDelete
  3. OMG excellent!! I've been watching WongFu for the longest time and I love this :D cant wait to watch the next episode!! *super excited* Jean should def say Yes to meeting up in person LOL :D

    ReplyDelete
  4. Wow this is amazing! Can't wait to watch the next episode!!!!!

    http://dugongsss.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. I watched it as soon as it came online!!! it was amazing, cant wait for the next episode.

    xo kerker
    The Ugly Moments

    ReplyDelete
  6. wow that was awesome, great episode. Give us more.

    ReplyDelete
  7. You guys look really good together!!! :) I never thought u can also act like that jen!! You are truly TALENTED!!! :)

    ReplyDelete
  8. So excited! :D Absolutely love Wongfu and can't wait to see the future epis ;)

    ReplyDelete
  9. WOW that was wonderful, can't wait for the next episode, what a wonderful idea!
    Of course they should meet and I think the letter is for her ex-boyfriend, with whom she broke up with recently.

    ReplyDelete
  10. this is such an interesting concept, how the audience decides. I'm hooked already! <3 Great work!

    ReplyDelete
  11. Jen, you look awesome!

    I think the ex-boyfriend angle for the letter is a bit obvious, but maybe it could be for someone else, like an estranged relative. Maybe she doesn't have a good relationship with one of her parents or something.

    ReplyDelete
  12. This short is super cute! I actually saw it before this post and I'm looking forward to the next episode! Drive safe! :)

    ReplyDelete
  13. I LOVED the first episode! you and viktor already look good together. ^^

    ReplyDelete
  14. Woww this is so cool!! I really love it already hehehe! Your acting skills are really good :)

    I'm really happy that you have succeed in your work and that you get opportunities like this. I really want to become great makeup artist like you ^-^ You are my rolemodel Jen!

    anyway I wait forward the next episode and new video from you!

    ReplyDelete
  15. This is exciting that you're in a production!

    ReplyDelete
  16. nice work Jen! you looked great! playing puck (and that short in the music video!) gave you good practice!

    ReplyDelete
  17. This is so exciting! You were great! Can't wait to see the next episode!

    ReplyDelete
  18. Lol, I am hooked. Can't wait for the next episode and I love your "blah blah blah" scene haha

    ReplyDelete
  19. For a first time actress, I think that you were pretty awesome! I loved the blah blah blah scene (3:55), it was very funny. Great work done, can't wait for the next!

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. I really like it! =) So exciting to watch this episode! :) I had a good laugh at the 'bla bla bla' and 'I NEED COFFEE!!' scene!

    ReplyDelete
  22. I LOVE THE EPISODE! You are definitely an actress!

    ReplyDelete
  23. Hi Jen, I think you just found another gift of your many! I really liked your acting, you should go for it! And also, you look gorgeous!

    ReplyDelete
  24. Wow this is so great, you are sooo talented ♥ And I love love love to hear your voice ♥

    The letter is for her ex-boyfriend, whom she broken up with yet and yes she should say that they should meet.
    I`m so excited about the newest episode! I hope you will also post it on your blog.
    Much love and greetings from germany ♥

    ReplyDelete
  25. OMG Jen! You're amazing!!!! I'm so happy for you! What a great project! I can't wait for the next episode!!!! Did you do the makeup yourself?

    ReplyDelete
  26. Wow!! I loved the video!! It was soo funny! This is so exciting!!! So happy for you! What an amazing opportunity. I have no idea what the next episode should entail! But I can't wait to see it! Have a nice trip!

    ReplyDelete
  27. OMG Amazing! Love Wong Fu -- their work never ceases to amaze me! Can't wait for the next episode! #anticipation

    ReplyDelete
  28. wow. this is amazing and exciting!!! I would like to see the next episode Jen!! you're awesome~~~

    ReplyDelete
  29. that is so cute! i think i will become a big fan:) you are great.

    ReplyDelete
  30. OMG so coool! I'm goign to watch it from now on! that's for sure!

    ReplyDelete
  31. you look so beautiful in the video! I'm very surprised at your acting! very well done :)
    xx
    -Hilda

    ReplyDelete
  32. awesome stuff!! i love your hair too!
    great acting :D

    loved the comedy bit about the different point of view of waiting in line for coffee lol

    ReplyDelete
  33. It was so awesome that I had to watch Episode 1 - 2 more times...sigh, I guess I will have to wait a week :(

    ReplyDelete
  34. I was sooo excited when I saw Wong Fu's tweet to you! LOVE this collaboration and looking forward to the rest of the episodes. : )

    ReplyDelete
  35. wow jen! it's so great to see you involved in film! i feel like maybe there will be more representation for asian americans in films as people like you decide to get involved :) can't wait to see more of you!

    ReplyDelete
  36. omg i'm SO EXCITED for this web series!!!!!!! thank you so much for posting about this!!! love love love love. you're awesome =]

    ReplyDelete
  37. p.s. this is like the next big k-drama...only in america haha

    ReplyDelete
  38. OOoo it is really cute... they should definitely meet to exchange the bag...plus the coffee shop flashback scene was hilarious....=)

    ReplyDelete
  39. You were sooo good Jen! I am so happy for you! Congrats!

    ReplyDelete
  40. Really nice.
    You did a great job for a first time!

    ReplyDelete
  41. Loved the episode! Definitely excited to see the other episodes! Amazing job Jen : )

    ReplyDelete
  42. wow! im hooked already! :D cant wait for the next episode..
    you should meet that hot guy! lol

    check out naked 2 palette giveaway shared on http://elinessete.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. I thought it was so cute! I will definitely watch :)

    ReplyDelete
  44. Great job to the team...And good luck whit the project you are gourgeous!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  45. Jen, I love the video! You did a great job!

    ReplyDelete
  46. I'm so excited to see epi2! I think Jean should totally say yes to meeting in person. But I think she won't say it right away bc they'll talk all night first. That letter in the beginning is maybe a goodbye letter??? Great work! Looking beautiful!

    ReplyDelete
  47. oh my goodness, i giggled the whole time! this clip is waaaayyy too adorable! :DDD i am all smiles now. why did it end there?! Jade should respond YES, and i want to know who the letter is for also. i hope the next episode doesn't take too long! :] great job, Jen!

    ReplyDelete
  48. Great job, as everyone has already posted. I liked the pace of the story so far. It isn't so cutesy and cliched (as in they hate each other and then fall in love). Your character reveals little bits of herself without being too heavy handed. And, there is a vulnerability in the guy that I like. Can't wait to see what happens.

    Funny, when I saw your name was "Jean" all I could think of was "ExtraPetite!" lol. The styling was fantastic. You look petite, but not super small-- just very classy and stylish. Agreed that you need a tutorial on the makeup for the episode.

    Well done!

    ReplyDelete
  49. You did so well what an interesting start to a series!! So looking forward to the next bit!

    ReplyDelete
  50. This is my version:
    You agreed to meet up at you and Daniel's meeting point. You came there, happily and anxiously, but you didn't meet him. You've waited an hour, without any notification, and Daniel's phone was off. Yo went home, feeling mad, silly and stupid of trusting people too quick, and embarrassed of the happy and anxious feeling at first. In the end, you decided to just mail out the luggage to him.

    Can't wait for the next ep!

    ReplyDelete
  51. Oh Jen, this is so cool! I really enjoyed this episode, and were already catch by the concept, let the audience help to decide what will happen next? Awesooome! Haha
    Can't wait for the next episode! (:

    ReplyDelete
  52. it was your birthday and in the letter was your wishes for the year. You thought he would fulfill one of them. So you said yes.

    ReplyDelete
  53. TUTORIAL! Lol It was AWESOME!! Great job! :D

    ReplyDelete
  54. Jen I loved it.. i can't wait for the next episode..you guys looked great in the series.. Well done!!!! Continue doing the awesome great job!!

    ReplyDelete
  55. Great!!!! Can't wait for the next episode. Continue with your awsome job!

    ReplyDelete
  56. Love it! Great job! You looked so cute! :)

    ReplyDelete
  57. This is so cool, Jen! You're so multitalented. :) And I love the blazer you wear in the first half. Where did you get it?

    ReplyDelete
  58. I took a break on reading BLOGS. I shouldn't do that. LOL. LOVE THE NEW LAYOUT to your page! LOVE episode 1. Keep um coming. Congradulations on the project.

    ReplyDelete
  59. This is so fun, to let us decide what should happen ;)
    I think this is a beginning of a love story ;)

    ReplyDelete
  60. wow....super awesummmm gr8 work gal :)
    kudos.all the best :)
    Ruhie

    ReplyDelete
  61. Amazing! btw, I cannot believe how tiny you look even with heels on!

    acupofteashirt.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. my version is :

    You agreed to meet up. But after the phone conversation, you had a second thought. And flash back of what happened with the letter. The letter was from your ex boyfriend that wanted to reconcile because both of you had a misunderstanding in the past but he patch it up. But still you are considering. Now you have to choose either a new flame or an ex flame.

    You decided to leave it to faith and text Victor giving him excuse that you will send the bag to him instead. He was a bit disappointed and assumed that maybe you are already in a relationship. But then the day before Victor send the bag over for delivery, he accidentally dropped the bag and somehow the locks were broken thus exposing the stuff in the bag. One of it was the letter...

    He hesitated whether to read it or not.. At last, he read it and he discovered something...

    ReplyDelete
  63. wow the things that u do just keep getting more and more exciting! =) love this video, keep up the great work =)

    xoxo <3
    http://miss-6.blogspot.ca/

    ReplyDelete
  64. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  65. OMG!!! i love this!!!
    this is sooooooo nice! you guys are genius:)
    i should go to the website and totally vote.

    ReplyDelete
  66. OMG!!! i love this!!!
    this is sooooooo nice! you guys are genius:)
    i should go to the website and totally vote.

    ReplyDelete
  67. Hi Jen, I'm so curious about the song at scene the day after you wrote the letter. What is that song? Tried googling but doesn't work. Thanks!

    ReplyDelete
  68. IT IS JUST SOOOO GREAT I CANT WAIT TO SEE THE NEXT EPISODE! WHOAH!
    YOU GUYS ARE THE BEST OF THE BEST! GOOD JOB! SO CUUUUTE! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Google+